Niedziela 8 kwietnia 2018
0 0

Kierunek Olsztyn

Nie udało się wygrać – ale znaleźć się w ścisłym finale jako jedna z dwóch najlepszych kampanii produktu turystycznego, to też bardzo dobry wynik. W miniony piątek, już po raz dziewiąty odbyła się w Gdańsku konferencja „Nowe trendy w turystyce 2018”, przygotowana przez Gdańską Organizację Turystyczną. Jest to jedno z największych wydarzeń tej branży w Polsce. Tematykę konferencji podzielono na cztery bloki: „Marketing nieoczywisty kontratakuje”, „Marketing kierunku. Veni, vidi, vici”, „Nowe technologie/powrót do przyszłości”, „Zarządzanie talentami (NIE) tylko dla orłów”.

Udział w konferencja to zawsze potrzebna wymiana doświadczeń i szansa na rozmowę o najnowszych technologiach w turystyce, o tworzeniu spójności marki, a także o dostarczaniu gościom usług, które budują wartość ich doświadczeń. Jednym z tematów konferencji było też omówienie znaczenia filmu w skutecznej strategii wideomarketingowej na Facebooku i Instagramie.

Poza częścią panelową istotnym elementem konferencji jest też konkurs „Tourism Trends Awards 2018”, prowadzony w czterech kategoriach: „Debiut roku”, „Kampania produktu turystycznego”, „Nowa oferta turystyczna”, „IT dla turystyki”. W kategorii „Kampania produktu turystycznego” zgłosiliśmy naszą gminę, wskazując jako produkt ubiegłoroczne działania związane z promocją Mikołaja Kopernika, najznamienitszego mieszkańca Olsztyna i jego związkiem z miastem i regionem. Przypomnę, że w ubiegłorocznej kampanii położyliśmy szczególny nacisk na działania w mediach oraz organizację atrakcyjnych wydarzeń, a także  wystawy w miastach partnerskich.

Myślę, że postać Mikołaja Kopernika to wciąż duży potencjał promocyjny Olsztyna i cieszę się, że nasze działania w tym zakresie zostały docenione. Z pewnością nie jest łatwo tę postać wykorzystywać promocyjnie, bo do Kopernika jako pierwowzoru współczesnego Europejczyka przyznaje się bardzo dużo miast. Niemniej warto w tę niezwykłą postać inwestować, szukając nowych inspiracji. Myślę, że wiedza płynąca z takich konferencji, jak „Nowe trendy w turystyce 2018”, zaowocuje nowymi pomysłami i kreatywnymi rozwiązaniami, więc chociażby dlatego warto brać w nich udział.

Konferencja ta nie była jedyną przyczyną wyjazdu pracowników naszego Biura Promocji i Turystyki do Trójmiasta. Ta druga – nie mniej ważna – to udział w Festiwalu Turystyki i Czasu Wolnego FREE TIME, który w ten weekend odbywa się w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym „Amberexpo”. Nie ukrywam, że liczę na skuteczną promocję naszego miasta, bo jeżeli mówimy o pomysłach na spędzanie czasu wolnego, to kierunek „Olsztyn” jest bardzo dobrym rozwiązaniem, od Kopernika zaczynając, a na Ukielu kończąc.

Oceń post
Ocen: 0
Zobacz również:

Wasze komentarze (0)

scrollup